Als nieuwe planner in het vak is het fijn om goede begeleiding dichtbij te hebben. Het kantoorteam van ThuiszorgPlanners vormt een mooie basis om deze planners op gang te helpen. Het centrale kantoor in Amsterdam stond de afgelopen maanden onder andere in teken van een opdracht bij ouderenzorginstelling Aafje.
We spraken met Jessica Babychan en Jildau Kingma over hun ervaringen als startende planner voor Aafje in Rotterdam.
Jildau vertelt: “Oorspronkelijk was ik aangenomen voor een opdracht binnen de revalidatiezorg. Toen deze last minute niet meer doorging, werd ik gevraagd of ik open stond voor een opdracht bij Aafje vanuit het kantoor in Amsterdam. Dat leek me zeker leuk!”
Aangezien Jildau in Friesland woont en Jessica in Heiloo, was het op en neer reizen naar Aafje in Rotterdam geen doen. “Ik ben nog nooit op locatie bij Aafje geweest. Dat is van deur tot deur drie uur rijden”, aldus Jildau.
Het kantoor in Amsterdam bood voor hen een goede uitkomst. Daar werden ze iedere dag ingewerkt door het kantoorteam. Jessica vertelt: “Op kantoor heb ik heel laagdrempelig het planvak kunnen leren. Aan de senior begeleiders Jim en Sandra kon ik alles vragen. Je werd als het ware na het ontwikkelingstraject nog verder opgeleid.”
Doordat zowel Jessica als Jildau niet op locatie bij de klant werken, merken zij dat de lijntjes wat langer zijn. “Wij moeten meer moeite doen om contact te leggen” vertelt Jessica. Jildau wijst erop dat Jessica en zij hier een oplossing voor hebben gevonden: “elke vrijdagmiddag houden we een online meeting. Gewoon voor de gezelligheid en om de binding met de collega’s op locatie te krijgen en te behouden.”
Jildau en Jessica hebben daarnaast heel veel aan elkaar op deze opdracht. Jildau: “We spreken elkaar via de app en gaan geregeld even samen zitten op kantoor. Hierdoor verloopt de opdracht een stuk soepeler.”
De reistijd naar kantoor zorgen voor lange dagen. Daarom is het ook fijn om thuis aan de slag te kunnen. Wel komen beiden planners één dag in de week naar het kantoor in Amsterdam, met name voor de collegialiteit en gezelligheid op kantoor. Jildau: “Daar trotseren we graag de files, omleidingen en lange reistijden voor!”
Beiden zijn het erover eens dat, met name voor beginnende planners zonder ervaring, de begeleiding op het kantoor heel erg fijn is: “voor je eigen zelfvertrouwen, voor de opdrachtgever, maar ook voor ThuiszorgPlanners is het fijn dat de start van de opdracht goed verloopt. We zouden het helemaal niet vervelend vinden om een volgende opdracht weer vanaf het kantoor in Amsterdam te doen.” vertellen Jildau en Jessica.
“Aanwezigheid op kantoor zorgt daarnaast voor veel binding met ThuiszorgPlanners. De sfeer is er heel fijn en dat is dan ook zeker een reden om wekelijks terug te komen”, aldus Jildau en Jessica.
Bekijk dan onze vacatures.