Kenniscentrum

Tony van Beijnen: “De planner staat bij mij op nummer 1”

“Bij mij staan werknemers altijd op nummer 1”, stelt Tony van Beijnen. “Vaak hoor je: de klant is nummer 1. En natuurlijk is de klant belangrijk, maar voor mij staat de thuiszorgplanner op de eerste plek. Het is mijn taak om de planners tevreden te houden, te helpen en een fijne werkplek te creëren.”

Tony is een energieke Brabander in hart en nieren én sinds november 2021 de eerste detacheringsmanager van ThuiszorgPlanners. Begin dit jaar heeft hij er twee collega’s bij gekregen. Dennis Dikkers als mede-detacheringsmanager voor ThuiszorgPlanners en Jeantine Zethof als detacheringsmanager voor GHZPlanners.

ThuiszorgPlanners met hart voor de zorg

Hoe is ThuiszorgPlanners op je pad gekomen?

“ThuiszorgPlanners heeft bij mij aangeklopt. Op mijn LinkedIn was te zien dat ik beschikbaar werd en dat heeft een van de planners van ThuiszorgPlanners opgepikt. Ik ken die planner al 6 jaar en die tipte Morrison en Erik. Vervolgens ben ik op gesprek gegaan en hier zit ik dan.

De arbeidsmarkt is nu goed, dus ik had wel meerdere opties. De reden dat ik voor ThuiszorgPlanners koos, is dat groeiende organisaties mij aanspreken. Er gaat zoveel goed, maar er is nóg meer winst te behalen. Je kan het in deze organisatie eigenlijk alleen maar goed doen. Dat is een fijn startpunt.”

Hoe bevalt het tot nu toe?

“Heel goed! Het is wel een heel andere functie dan ik gewend ben en dat zie ik echt als een uitdaging. Ik heb managementfuncties gehad, maar daar had ik met name te maken met kantoorpersoneel dat ik aanstuurde. Ik ben hier, naast contactpersoon voor de planners, ook een matchmaker. Ik kijk steeds: wie komt er vrij? Welke volgende opdracht is voor deze planner geschikt? In eerdere functies was dit het werk van mijn teamleden.”

Wat heb je al opgepakt?

“Ik heb 22 planners onder mijn hoede. Daar heb ik in de afgelopen maanden kennis mee gemaakt. Persoonlijk, want ik vind het belangrijk om feeling te krijgen met collega’s. Ik heb daarnaast opdrachten gekregen vanuit het netwerk en hier match ik nu planners op. Door het persoonlijke contact met planners kan ik nu een betere koppeling maken met de klant.”

Hoe is het om in coronatijd te starten?

“Ik spreek vooral op afstand af met klanten en spreek hen via Teams. Mijn HR-collega Natascha vraagt daarnaast elke week op vrijdag welke dagen ik naar kantoor kom in Amsterdam. Zo zorgt zij dat er niet teveel mensen tegelijk aanwezig zijn. Het is fijn dat die balans nog wel mogelijk is: van thuiswerken en op kantoor aanwezig zijn. Je wil collega’s toch beter leren kennen en dat gaat niet vanuit huis.”

ThuiszorgPlanners met hart voor de zorg

Wat trekt je aan in de zorgsector?

“Ik heb in eerdere functies ook in de zorg gewerkt. En daar voel ik me prettig bij. Ik ben namelijk geen harde verkoper die de voet tussen de deur zet. Ik ben een relatiemanager. Ik neem de tijd, drink een kop koffie met een lead, bouw het vertrouwen op. En dan weet ik: als die relatie dat prettig vond, dan komt hij wel bij mij terug. Zo ben ik altijd te werk gegaan binnen de zorg en dat wordt echt gewaardeerd.”

Welke indruk heb je van het planvak?

“Dat zeg je goed. Het is echt een vak. Daar ben ik me nóg meer bewust van geworden sinds ik bij ThuiszorgPlanners werk. Ik had in mijn vorige functies al contact met planners in de zorg. Toen merkte ik al wel hun uitdagingen. Namelijk dat er op de planning een grote uitstroom is en een hoge werkdruk. Dat is nu ook een van mijn aandachtspunten: zorgen dat onze (tijdelijke) planners deze problemen wel tackelen, maar de druk zo min mogelijk ervaren.

Om jonge planners een goede start te geven bij ThuiszorgPlanners, koppel ik hen ook aan begeleiders (senior planners). Zij stomen de nieuwe collega klaar voor de opdracht en helpen bij inhoudelijke vragen en problemen.”

Hou jij ook een vinger aan de pols?

“Natuurlijk. Voor de inhoudelijke vragen kunnen planners terecht bij collega’s en bij de begeleider, maar voor andere vragen ben ik altijd bereikbaar. Ik maak daarnaast met iedereen vaste afspraken om even met elkaar ‘in te checken’.”

 

Artikel geschreven door
Gerelateerd
Kenniscentrum