Kenniscentrum

Het kantoorteam van ThuiszorgPlanners – Zorginstelling Respect

Bij ThuiszorgPlanners krijgen zowel ervaren, als minder ervaren planners de kans om te groeien in het planvak. Om de planners zo goed mogelijk voor te bereiden voor de opdrachten, doorlopen nieuwe planners in de eerste maand een interne ontwikkeling.  

Daarnaast is, mede door de woon-werkafstand van sommige startende planners, het centrale ThuiszorgPlanners kantoorteam in Amsterdam opgericht. In dit derde deel van de blogreeks over het kantoorteam spraken we Nikki Smit en Joëlle de Bresser over hun eerste maanden op het kantoor. 

Hoe kwamen jullie bij ThuiszorgPlanners terecht? 

Nikki vertelt: “Ik ben al sinds 2015 werkzaam in de zorg. Na jaren op de werkvloer te hebben gestaan wilde ik mij graag verdiepen in het planvak. Zo kwam ik bij ThuiszorgPlanners terecht. Na anderhalve week begon ik al met een opdracht bij de zorginstelling Respect. Mede door mijn collega-thuiszorgplanner bij Respect, Joëlle, zat ik al snel op mijn plek.” 

ThuiszorgPlanners met hart voor de zorg

Joëlle had al wat meer planervaring: “Bij mijn vorige werkgever in de zorg nam ik ook al een aantal plantaken op mij, maar het plannen als hoofdwerkzaamheid was wel even wat anders.” 

Welke taken hebben jullie bij Respect? 

Joëlle is een half jaar werkzaam geweest bij Respect en vervolgens overgestapt naar een andere opdracht. Nikki werkt inmiddels samen met een interne planner van Respect. “Samen zijn we verantwoordelijk voor de cliëntenplanning op de routes en de roosters van de medewerkers. Hieronder valt bijvoorbeeld de vakantieplanning, de verlofaanvragen en het verwerken van de ziektemeldingen”. 

Hoe bevalt het kantoorteam? 

De locaties van Respect bevinden zich in Den Haag. Nikki woont in Dongen (Brabant) en Joëlle in Tilburg. Hoewel het kantoor in Amsterdam niet heel veel dichterbij is, waren beiden planners daar zeker tijdens de beginperiode veel te vinden. “Als startende planner had ik ook nog niet alle faciliteiten, zoals een groot computerscherm, thuis”, vertelt Nikki. 

Joelle vertelt: “Het is erg gezellig om onder de mensen te zijn en samen met je collega’s pauze te houden. Zo gingen we elke dag wel even een stukje wandelen samen. Daarnaast is een groot voordeel dat er altijd wel iemand beschikbaar is voor je vragen. 

TZP - overleg zelfsturende teams

Zijn jullie nog steeds veel op het kantoor te vinden? 

De opdracht waarop Joëlle nu zit, is weer op locatie zelf. “Ik heb het werken op kantoor als heel prettig en fijn ervaren en ik raad het dan ook iedereen aan!”  

Ook Nikki werkt niet elke dag meer op kantoor: “naarmate mijn opdracht vorderde, ben ik meer vanuit huis gaan werken. Het is goed mogelijk om af te wisselen tussen thuis, kantoor en de locatie van mijn opdracht. Ik kom dan ook graag zo nu en dan nog een dagje werken op kantoor. Per 1 maart is er weer een tweede interne planner bij Respect en zal ik dus na een half jaar deze opdracht verlaten”. 

Meer ervaringen lezen? 

Ben je benieuwd naar meer verhalen van startende planners bij ThuiszorgPlanners? In deze blog vertellen Jessica Babychan en Martijn Ramhoe zij het planwerk als startende planner hebben ervaren. Jeleest waar ze tegenaan zijn gelopen en geven ze tips voor andere startende planners.  

Artikel geschreven door
Gerelateerd
Kenniscentrum