Kenniscentrum

ThuiszorgPlanners bij Cleijenborch: meer dan alleen plannen

ThuiszorgPlanners staat bekend om het snel kunnen regelen van ervaren planners. Maar soms is er vraag naar iets meer. Tips voor het beste plansysteem, bijvoorbeeld. Of welke soorten planningen ook mogelijk zijn binnen een kleine organisatie. Zorginstelling Cleijenborch is daar een goed voorbeeld van. Afgelopen jaar gaf hun planner aan dat ze Cleijenborch zou verlaten.  

Pim Pijpelink is manager zorg bij Cleijenborch. Hij vertelt: “We moesten dus snel op zoek naar een andere planner. Het lastige was dat veel detacheerders planners pas later en voor een langere tijd konden inzetten. Dat was niet waar wij naar op zoek waren. Wij zochten een planner die snel aan de slag kon.” 

TZP - Rooster

Een planner met ervaring 

Zo is hij bij ThuiszorgPlanners terecht gekomen. “Vanaf het begin is het vrij vlot verlopen. Wij maakten kennis met Kim Wiecherink-Ter Horst. Onze eigen planner is nog een maandje langer blijven hangen, zodat ze Kim goed kon inwerken. De ervaring van Kim zorgde ervoor dat ze snel productief was.” 

Iedere dag beschikbaar 

Planner Kim woonde niet bepaald in de buurt van Cleijenborch. Toch wilde ze graag regelmatig op kantoor zijn. Dat werd eens in de twee weken. “Ik bespeur bij Kim dat ze het jammer vindt dat ze binnenkort alweer moet gaan. Als planner krijg je toch persoonlijke banden met de medewerkers.” 

Daarnaast is Pim tevreden met de beschikbaarheid van Kim. Het is een parttimefunctie die de vorige planner graag op drie of vier dagen invulde. “Maar Kim is iedere dag beschikbaar. Zij heeft een mooie mix tussen thuiswerken en privé. In overleg is een schema gemaakt waarbij ze vijf dagen in de week bereikbaar is op vaste tijden.” 

Meer dan alleen plannen 

Deze opdracht bij Cleijenborch omvat meer dan alleen plannen. Zo wordt er ook meegekeken naar het plansysteem. Welke vormen van een planning zijn er? En welke vorm past het beste bij intramuraal of juist bij de thuiszorg?  

Pim: “ThuiszorgPlanners heeft een analyse gemaakt van ons huidige systeem. Op basis daarvan hebben we tips gekregen. Daarnaast heeft ThuiszorgPlanners ons ook meegenomen bij de zon- en schaduwkanten van de verschillende systemen en planvormen.” Het fijnste aan de planners? “Kim denkt mee met hoe de dingen nu verlopen en hoe het beter kan. We zijn nu echt aan het kijken naar de toekomst. Dat geeft veel energie.” 

ThuiszorgPlanners met hart voor de zorg

Tevreden klant 

Cleijenborch is een tevreden klant. Pim vertelt: “Ja, mocht er iemand in de regio zijn die een planner nodig heeft, dan hebben we het adres paraat.” Ook bij de afronding van het project heeft hij een goed gevoel. “Het contact met ThuiszorgPlanners verliep goed. We hadden een vast aanspreekpunt en hij is zelfs een keer bij ons op locatie geweest. Bij de afsluiting werd gevraagd wat wij graag zouden willen; online of juist fysiek. Kortom: we zijn erg tevreden.” 

Ook een planner nodig?

Heeft jouw organisatie ook een planner nodig? Neem dan gerust contact met ons op.

Artikel geschreven door
Gerelateerd
Kenniscentrum